Puzsér a Facebookon

Friss topikok

Az első élő adás kiesői

2012.04.26. 10:30 :: Puzsér Róbert

 

Libamáj, kaviár, zsenge fürjhús finom mártásokkal bolondítva. Desszert  gyanánt banánhajó csillagszóróval és színes cukorreszelékkel. Mértékletes zabálás, utána pedig mértéktelen mennyiségű pezsgő és rövid. Alulöltözött pincérlányok, félhomály, cigaretta. A rózsadombi vállalkozó elégedetten tekint a színpadra, majd hajol oda a feleségéhez: "Mondtam, bazdmeg, hogy itt lesz kultúra!", majd alkoholtól gyöngyöző homlokkal nézi a női seggek kavalkádját, a flittereket, amiket gyémántnak lát, a revüt, amit a gazdag és igényes emberek szórakozásának vél.

A Latin Carneval produkciója ezt az életérzést terjeszti, ezt a műfajt propagálja. Az arcokra hegesztett, minden természetességet nélkülöző mosoly - amely nélkül nem létezhet kvalifikált táncrevü - pontosan jelzi, hogy semmi esély katarzisra, önfeledtségre, valós érzelmek megélésre.

                                                          *

Kővári alpári volt és ordenáré. A meztelen nagyanyját lefestő képnél betegebb, ízléstelenebb és gyomorforgatóbb pillanat talán még a Torrente filmben sem fordult elő. Azzal a két nem csekély különbséggel, hogy a hasonlóan suttyó Torrente egy kitalált karakter, valamint, hogy az vicces volt. Ez viszont csupán kényszeredett és erőtlen.

Az egész magyar stand-up egy félreértés. Ebben a műfajban normális esetben kiáll egy faszi, aki sajátos világlátásából, újszerű és meglepő szemléletmódjából kiindulva reflektál érdemi módon a világra. Az fellépőnek ideológiája, komplex okfejtése és igaza van. Emellett pedig vicces. A stand-up célja - ott, ahol értik, mit jelent - nem az, hogy a közönség nevessen a poénokon, hanem, hogy a fellépő olyan intenzív szellemi hatás alá vonja, hogy megálljon vele az idő, hogy teljesen elragadja az érzékeit, hogy golyószórószerűen sorozza meg az intellektusát, hogy olyan mértékben üsse túl az ingerületküszöbét, aminek következtében az önkívületbe forduló röhögés szabályosan letaglózza. Magyarországon a stand-up szinte sosem jelent mást, mint egyes szám első személybe áthelyezett viccek előadását. Jóformán csak Hofit, Fábryt és Hajóst láthattuk az utóbbi évtizedekben színvonalas stand-up comedy produkciót előadni. Rajtuk kívül Kőhalmi Zoltánt érdemes megemlíteni, ő az egyetlen, aki említésre érdemes a manapság hallatlanul népszerű Dumaszínház mezőnyéből. Az általuk frissen leigazolt Kővári Máté kétségkívül egy téves tradíciót másol, és azt is igen gyengén. Nem hullajtok könnycseppet.

 

88 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://zsuritag.blog.hu/api/trackback/id/tr234473900

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Puzsér Róbert 2012.04.27. 06:01:58

Vendégposzt. Szerző: Spadla z oblakov Puzsér Róbert úgy villant be a magyar áltehetségkutatás-showbusiness világába, mint egy meteor. Életét eddig elnyomott óvodásként élte, mindenről megvan a véleménye, az euthanáziától kezdve a sportembereken keresz...

Trackback: Mandiner.Média blogajánló 2012.04.26. 10:45:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Média blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

énésénke 2012.04.26. 11:24:16

A revüs résznél kikérem a libamáj nevében azonosítani őt ezzel a kettőt jobbra-kettőt balra-lenyeltem a fogkefét keresztben borzalommal. Ez inkább sport, megvolt az x perc aero, még fel is öltöztek, sminkeltek, etcetera.
Ezen könnyeznek a nagymamák, görcsösen szorítanak az anyukák, menőznek az udvarlók, háottacsajomvaze, és ennyi.
A poénkodós gyerek iszonyatos volt. Úgy gondolom, előbb profil-tartalom-értékek, utána lehet olyan vizekre evezni, mint nagymama-gyerekek-csajom, azt is begöngyölve a már megteremtett színvonalba.
Ami jó, az jó, de ezek szarok voltak.

Ramaty 2012.04.26. 11:42:23

ne felejtsük ki Bödőcs Tibort sem

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2012.04.26. 11:50:57

"A stand-up célja - ott, ahol értik, mit jelent - nem az, hogy a közönség nevessen a poénokon, hanem, hogy a fellépő olyan intenzív szellemi hatás alá vonja, hogy megálljon vele az idő, hogy teljesen elragadja az érzékeit, hogy golyószórószerűen sorozza meg az intellektusát, hogy olyan mértékben üsse túl az ingerületküszöbét, aminek következtében az önkívületbe forduló röhögés szabályosan letaglózza."
És te ilyet szeretnél Magyarországon a tonna reality show és celeb-világban?
Sok sikert!

Csumpitáz Alfréd 2012.04.26. 12:09:10

Még egyszer le kell írni, mert tegnap a comment.com és ma az intellektusára nagyon büszke Puzsér Úr is a Blikk elnevezésű gennyorgánumból volt szíves tájékozódni: Kővári Máté nem igazolt a Dumaszínházhoz. Pont. Puzsér Róbert pedig felült arra a manapság nagyon menő vonatra, amely a stand-up comedy magyarországi művelőit (kivéve Kőhalmi) egyként szarnak titulálja (álladó ellenpár: "Bezzeg a Hofi!"), anélkül, hogy látta volna őket színpadon élőben. Mert a srácok igenis jók és élőben is magas minőséget képviselnek. Kővári Máté nem jó, de - fájdalom - sok esetben pont az olyan amerikai stand-up comedy előadók poénjait mondja szó szerinti fordításban, akiket Róbert a műfaj igazi előadóinak tart. Hol az igazság? Ki tudja?

gébence · http://soraim.blog.hu 2012.04.26. 12:12:23

Szegény Kővári-nagyi! Remélem, nem nézte az adást.

pucros 2012.04.26. 12:19:39

Jólesik olvasni ezeket, de azért nem tudom elfelejteni, hogy Hajós önálló műsorai miért buktak el.

Én nem is azért küzdenék, hogy a vackot eltakarítsam, hanem hogy egyáltalán létezzen egy zóna, ahol megtalálható valamilyen színvonal.

És nem is csak a kultúrában, hanem az élet minden területén, ahol hiányoznak a puzsérok.

reccs 2012.04.26. 12:34:48

@Ramaty: Oké. Bödőcs is szar.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2012.04.26. 12:36:05

Háát, a stendapos elég gyenge volt, olyan ötlettelen... Már a "tempó" is...
A zsűritagnak meg jobban kéne viselnie a beszólásokat...

énésénke 2012.04.26. 12:36:10

@Csumpitáz Alfréd: nincs abszolút igazság, hanem egy határmezsgye van, ami alatta van szar, ami felette, az nem.

majdazténtudom 2012.04.26. 12:37:46

Tökéletesen egyetértek a poszt minden egyes szavával!
Két dolgot tennék hozzá:
-(részben @Csumpitáz Alfrédnak) Kint is vannak ám szar standup-osok. Pl hatalmas népszerűségnek örvend ez a Jeff Dunham nevű majom, de ott legalább több valódi karakter van, mint pl Louis CK.
-Szerintem a fent leírtakon kívül van még egy nagy különbség a jó és gagyi standup között: Egy jó standup-ba az még belefér, hogy van egy-egy nem annyira átütő erejű poén, de kínosan rossz poén viszont nem ..márpedig ilyen szempontból is Kőhalmi az egyetlen hibátlan jelenleg Magyarországon.

redriot77 2012.04.26. 12:40:35

Ez a Kővári gyerek zavarbaejtően rossz volt. A nagymamás résznél az jutott eszembe hogy ez az ember beteg és szakemberhez kéne fordulnia, nem pedig tévéműsorban szerepelnie. Nem csak ezért volt gyenge a produkció hanem mert semmi kohézió nem volt benne: összefüggéstelen poénkodások egymás után. Uh, ez nem volt túl ütős - no nem baj gyorsan a következőt, no majd attól röhögnek! De ez nem így működik.

Kőhalmi szerintem is az egyik legjobb a Dumaszínházból de Aranyosi is jó sztorimesélő, szórakoztató figura.

Más: nem értettem hogy kaphatott ugyanakkora pontot két zenei produkció. A Prügyi Duó és a pécsi srácok garázsbandája, nem jut eszembe a nevük. A duó feldolgozást adott elő nem túl jól, ráadásul egy rosszul kiválasztott számot, amihez közük nem volt. A garázsbanda viszont ha jól vettem ki saját szerzeményét adta elő: a dal passzolt hozzájuk, nem is volt rossz, és az előadás sem volt csapnivaló. Szerintem több a potenciál bennük mint a prügyiekben, és ezt a pontszámoknak is tükrözniük kellett volna.

dr. pretender 2012.04.26. 12:40:49

kővári máté megdöbbentően kínos volt. nagyon.
kőhalmi az egyetlen stand-upos, akinek intelligens poénjai vannak. a többiek is tudnak élőben szórakoztatóak lenni, egyszer badáron is majdnem megszakadtam a röhögéstől, de hát ő csak bebaszós sztorikat, tartalom nulla.
amúgy mindig látványos az ilyen tehetségkutatóknál a színvonal visszaesése a válogatóra jól begyakorolt produkciók és az élő adás között.

dr. pretender 2012.04.26. 12:49:33

@redriot77: de ilyen zenekarok tényleg százas nagyságrendben vannak az országban...

Ramaty 2012.04.26. 12:50:40

@reccs: Nem, Bödőcsöt Kőhalmi mellé gondoltam.

redriot77 2012.04.26. 12:52:51

@dr. pretender: hát igen, sokan ellövik az összes puskaport az első adáson.

De voltak kivételek is: ha jól tudom a klasszikus Markos-Nádas féle Hugyos Józsi is az utolsó pillanatban íródott valamelyiküknél a konyhában mert nem számítottak rá hogy döntőbe jutnak. :)

Ramaty 2012.04.26. 12:54:50

Az a baj, hogy Mo.-n mindenből egyet lehet eltartani és nincs semmiben verseny. A Dumaszínház messze túlértékelt, mert sztem nem a szellemes, elgondolkodtató humort képviselik és most Litkaiék a humor minden vonalát elfoglalták Mo-n. Még vannak a L'art pour l'art -osok.

Steven C Kovacs · http://www.perejjbe.hu 2012.04.26. 12:55:32

Stand-up comedy-ben Rupert Pupkinnál jobbat még senki nem produkált amióta világ a világ!!!!

redriot77 2012.04.26. 12:57:43

@dr. pretender: igaz, csak a többségnek van annyi esze hogy nem adja el magát évekre előre egy kereskedelmi csatornának. Tágabb ismerősi körben is volt egy együttes akik elmentek a válogatóra, aztán mikor meglátták a papírt amit alá kellett volna írniuk (RTL rabszolgaszerződés, a tévéseknek mindenbe beleszólásuk van) sarkon fordultak és eljöttek. Aki oda leszerződik az nem járhatja a saját útját, ezért ritka hogy viszonylag normálisabb zenészek felbukkannának az ilyen műsorokban.

Mad Mind 2012.04.26. 12:59:53

Bírom amikor valaki megmondja a tutit. Véleményed lehet, tutit megmondani nevetséges.

hoppá rézimi 2012.04.26. 13:13:47

@Ramaty: Bödőcs ott VOLT Kőhalmi ELŐTT. Aztán mellette. Most bőven mögötte: legutóbb TraBarna szintjén visongott a TV-ben.

Szerintem a Felmérinek és a Hadházinak a mesélési stílusa teszi őket jóvá.

hoppá rézimi 2012.04.26. 13:14:23

@Mad Mind: Hú, de megmondtad a tutit! ;)

Karipapa01 2012.04.26. 13:15:15

"A stand-up célja - ott, ahol értik, mit jelent - nem az, hogy a közönség nevessen a poénokon, hanem, hogy a fellépő olyan intenzív szellemi hatás alá vonja, hogy megálljon vele az idő, hogy teljesen elragadja az érzékeit, hogy golyószórószerűen sorozza meg az intellektusát, hogy olyan mértékben üsse túl az ingerületküszöbét, aminek következtében az önkívületbe forduló röhögés szabályosan letaglózza."

Hát ezt meg a kedves blogger milyen tudományos kutatások alapján határozza meg, illetve nyilatkoztatja ki? Nem beszélve arról, hogy Hofit, Fábryt és Hajóst hozza egy szintre akkor, amikor Hofi a politikai kabaré csillaga, Fábry a "talk show" ásza, Hajós pedig valóban az igazi standup jeles képviselője. Vagy dráma, operett, opera egyre megy, mindegyik produkció? Nos, a standup inkább egy helyzet, vagy élmény sajátos megjelenítése, amit az előadó a nagy átlagtól eltérően dolgoz fel, ezáltal humorossá válik. Jó példának tartom Bruti előadását a buszon hazaszállított lopott csőről, ami egyébként nem lenne egy extra dolog, de az előadás nagyon jó volt. Ellentétben Kormos Anettel, aki a mellei méretével kapcsolatosan próbált meg viccelődni, ami nem kifejezetten humoros. Bár volt neki is pár jó, a standuphoz illő szövege, többek között: " Rendezői utasítás volt, hogy olyant hozzak, ami jól bejáratott és ütős. Elhoztam a férjem.", vagy " nem érek oda időben, szopd már fel őket helyettem légyszíves (felszopóember)". A Szomszéd Néni Produkciós Iroda nevű felállás pedig inkább kabaré, mint standup.

hoppá rézimi 2012.04.26. 13:15:27

@Smoother: Igen, méghozzá a humort figurázza ki azzal, hogy ő bizony kínos és nem vicces :D

majdazténtudom 2012.04.26. 13:15:35

@Füles [Göd.HU.EU]: Az, hogy nem vicces. :)
A múltkor nekiálltam megnézni egy hosszabb standup-ját, merthogy olyan sokan istenítik. Amikor az volt a poén, hogy az egyik nyomi báb másfél percig mondogatta a nevét ....na odáig bírtam.

Karipapa01 2012.04.26. 13:17:25

@hoppá rézimi: "Szerintem a Felmérinek és a Hadházinak a mesélési stílusa teszi őket jóvá."

Nos a blogger véleményével ellentétben éppen erről szól a standup.

Turhoparaszt 2012.04.26. 13:17:27

Puzsér, te vagy a hősöm!

kitikati 2012.04.26. 13:18:17

Bödőcsről mi Puzsér úr véleménye?

csillámpóni 2012.04.26. 13:21:10

Én vodkában ritkán adom Kauffman alá, és standupban is max. egy f-fel (ha Andy). Mi a faszról beszélünk? Nincs magyar standup. Az országos világhírig jutott jópofik fele gyengus Bunyós Pityu felvezetőszám egy vidéki hakniban. A másik fele még annyi se.
Ami viszont a revü része, igen, jobb a műsor amióta Puzsért előszedte a produkció a hatalmas semmiből. A prolik szeretik gyűlölni, reméljük nem téveszt szerepet, nem éli bele magát túlságosan a népszerű(tlen)ségbe, méltósággal öregszik, és persze nem érik szalámilopáson soha!

Lesbőltámadószárítókötél 2012.04.26. 13:22:09

Ez a szerencsétlen Kővári gyerek tényleg pályát tévesztett.. És egy ekkora bukta után még folytatni akarja a "karrierjét".

Tomek13 2012.04.26. 13:22:31

Nagyon igaz a stand-upos meglátás. Magyarországon az elmúlt 4-5 évben a dumaszínház kikísérletezett egy unalmas, politikailag korrekt és halvérű komédia-stílust.

Zavarbaejtő, ahogy tudatosan kerülik a rasszos, politikai, szexista és az alpári humort - pedig nézzék csak meg az anyaország, az USA stand-uposait, akik ezekből a témakörökből bőven merítenek és nem próbálnak meg minden poénnal mindenkinek tetszelegni.

Kihívok mindenkit, hogy figyelje a showderklubokat és írja fel, hogy egy egyórás műsorban hány vicc hangzik el! Valahol 0 és 5 között fogtok találni. A többi nem más, mint sztorizgatás olyan stílusban, amilyet egy random magyar asztaltársaság legalább egy-két tagja bármikor produkál két fröccs után.

A standuposokat pedig felszólítom, hogy írjanak vicceket! Tudom, hogy melós, de lehet rajtuk nevetni!

Füles [Göd.HU.EU] 2012.04.26. 13:23:03

@majdazténtudom: Jeff-fafaa...danheem...dotcoom..
Ha az elejétől nézi az ember, elkapja a hangulata, szerintem k. jó. Az egész együtt, a bábuk, meg hogy hasbeszél...

Tomek13 2012.04.26. 13:26:41

Segítségként az angolul beszélő standuposoknak itt egy link Mitch Hedbergtől, aki sajnos már halálra drogozta magát, de ettől függetlenül tudta, hogy hogy kell kétsoros poénokat írni és percenként hármat eldurrantani:

www.youtube.com/watch?v=2491LucLa1g

Hozzáteszem, hogy Kővári első fellépése a selejtezőn emlékeztetett erre, sajnos az élőshowban összekakilta magát, de szerintem van benne potenciál.

majdazténtudom 2012.04.26. 13:28:12

@Füles [Göd.HU.EU]: Elejétől néztem én is, de nekem nagyon nem. Mondjuk beismerem, hogy nálam eleve ez a báb+hasbeszéd inkább irritáló, mint vicces, szóval hátrányból indul. ...de alapvetően pont az itt sokak által emlegetett intelligens poénokat hiányolom nála. Jobb, mint a saját kutyaütőink többsége, de szerintem még ezzel együtt is nagyon olcsó.

takács bálint (törölt) 2012.04.26. 13:28:48

a stand up comedy tényleg nem egyszerű viccmesélés. de a latin táncnak van helye mondjuk egy karneváli menetben. tehát abban igaza van puzsérnak, hogy egy ilyen csoport egymaga nem tud kiváltani semmilyen katarzist. de nagyon sok ilyen egymás után mégis csak. annak ellenére, hogy intellektuálisan nincs benne semmi. szóval a két dologból szűk másfélben van igaza puzsérnak. az ha jól számolom: hét pont.

saks 2012.04.26. 13:35:14

100%-ig egyetértek azzal, hogy a magyar stand-up, vagyis az amit itthon annak tartanak, valami bűn rossz! A comedy central is csak nyomja a xarabbnál xarabb előadásokat, pedig annyira de annyira kínosak, hogy az már fáj!

kerecsen2010 2012.04.26. 13:37:21

@redriot77: Az a baj, hogy vizuális típus vagyok, és már látom magam előtt, ahogy jól bebaszva fetrengenek a konyhaasztal mellett a röhögéstől, miközben dobják össze a számot:)

johevi 2012.04.26. 13:39:16

Stand-up esetében Bödőcs Tibort is érdemes megemlíteni költőktől idéz, irodalmi művekről is beszél érdekes formában, szóval tudja hogy nem csak a viccről szól az egész, próbál kultúrát szórni, de ügyesen és mértékletesen.

savrola 2012.04.26. 14:02:42

Ez a gyerek rövidesen a Comedy Centralon fog kikötni... Beleznay Endre szintjén van kb.
Egyébként engem is idegesít, ha összefüggéstelenül mondják a poénokat, sztorikat, még akkor is, ha esetleg jó a történet.
Nekem Hadházy az abszolút kedvencem. Rajta kívül még van 3-4 ütős, a többi már tényleg a gáz kategória. Részben azért, mert ugyanazt nyomják amióta elkezdték, részben, mert alapvetően szarok.

Crear_alien 2012.04.26. 14:08:31

a stand-up az nalam eddie izzard. ez meg egy szar volt.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.04.26. 14:10:13

"Az fellépőnek ideológiája, komplex okfejtése és igaza van."

Ez azért nagyon cuki. Mihez képest van igaza? A standupos alapvetően a saját közönségének játszik, fentírt közönség elvárásainak megfelelően. Ha a demokratákért kampányol, akkor demokrata poénokat fog mondani, ha meg a republikánusokért, akkor olyanokat.
Fábryt pl. én személy szerint nem bírom elviselni, mert nem egyezik a világképünk (vagyis szerintem nincs igaza) de attól még aláírom, ha valaki azt mondja, hogy jó standupos (volt) (régen)(réges -"-).

Alauda (törölt) 2012.04.26. 14:15:40

A magyar stand-up tényleg csak abból áll, hogy kiállnak, elmesélik, hogy mit láttak a valóságshowkban, vagy a tehetségkutató műsorban, a bulvár lapokban, elnyomnak mellé pár régi viccet, mintha velük esett volna meg...
Kiss Ádám a káromkodásaival legfeljebb egy BME autistaképző gólyatáborban lehet sikeres.

Fábry magát ismétli már, de legalább nem másokat. Élőben tényleg egy humoros ember, csak a műsorait nem kellene már erőltetni.
Kőhalmi jó, saját anyagból dolgozik, nem nyúlt viccekkel.
Bödőcs régebben jobb volt, nála is körbeért már minden szál, most már ismétli magát, de legalább egyedi, jó a látásmódja.

Dombóvári és a többi meg Mónika show szereplőket próbál utánozni még mindig.
A Szomszéd néni produkciós iroda székely vicceket ad elő, mintha ők találták volna ki.
Kormos Anett is rém gyenge.
Szar az egész.

Sándor György már nem annyira aktuális, de még mindig egyedi, van egy csavar a gondolkodásmódjában, érdekes a világlátása, ezért számomra élvezhető, bár nem egy fiatal stand-upos.

KenSentMe 2012.04.26. 14:18:49

Ezen a poszton nehéz fogást találni, sajnos ez így van, a revü az nem balett és a Dumaszínház sincs tele Richard Pryorokkal, minden ellenkező híresztelés ellenére sem.

De nem tudom, érdemes-e ilyen mércével mérni a Csillag születik jelöltjeit (vagy akár a magyar rögvalóság hírességeit), a következő John Zorn úgysem egy tehetségkutató műsorban fognak megszületni, a győztesek már annak örülni fognak, ha tisztességes iparosként képesek lesznek kiszolgálni az őket futtató kereskedelmi csatornát, ahogy azt a zsűrítagok is teszik. (Akik ugye szintén nem a korszerű esztétika filozófiai problémáit elemzik egy egyetemi vitaesten, hanem gyöngyöket szórnak a néző elé...)

bungics (törölt) 2012.04.26. 14:26:14

Az összes stand up-os utánozza egymást. Minden mondatuk mögött ott a b@..meg (ettől érzik viccesnek magukat?), a gesztusaik, szóhasználatuk egyre inkább hasonlít egymáshoz. Ők magukat és egymást szórakoztatják. Nézhetetlenek. Nincs annál lejjebb, amikor ÉN, a néző érzem kínosan magam, mert annyira rossz amit csinálnak.
Egyetértek azzal, hogy kivétel egyedül a Kőhalmi Zoltán. Neki van egyedül önálló stílusa és még vicces is.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.04.26. 14:34:47

Amúgy meg az amerikai standup is csak amerikaiul vicces (: Nagyon jól szoktam szórakozni rajtuk, de csak akkor, ha a poénokat nem próbálom meg áttenni magyarra. A profi amerikai és angol standuposok is adják-veszik egymás poénjait, százezer éves dolgokat hoznak fel újdonság gyanánt, tudnak nagyon undokak, ízléstelenek meg igénytelenek lenni, csak valahogy az egészet sokkal jobban támogatja a nyelv és a kultúra (ami NEM azt jelenti, hogy az angolszász nyelv és kultúra prosztó, hanem azt, hogy alapvetően más).

stikasz_1 2012.04.26. 14:54:02

Szerintem is külön szintet képvisel Kőhalmi a stand uposok mezőnyében. A tévében összevágva párukat még meghallgatom, párat úgy sem vagyok képes, élőben pedig egy Felméri-fellépéshez volt szerencsém: hát izé. Inkább Latin Carneval, a csinos lányokkal.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2012.04.26. 15:07:45

Istenem, végre kimondta valaki a "magyar stand-upról", ami már évek óta jár a fejemben. Köszönöm!

empatia 13 2012.04.26. 15:09:40

Az a szomorú,hogy a legtöbb Showder Klubot,úgy végig lehet hallgatni, hogy előre fél perccel már tudod azt, amit Ő poénnak gondol, továbbá, egy óra alatt, még a szád szegletébe se érkezik egy halovány mosoly sem Ez nem semmi teljesítmény! Nem is rosszak, csak egyszerűen, érdektelenek!!!
Persze, néhol, néha, azért akad valami humor féle, de következőre, az illetőnek, még annyira sem futja.
Nem értek hozzá,hogy Hajósnak mi a műfaja, de ő, szóviccben, filozofikus, mélyebb humorban, sztorizásban, politikai szösszenetiben (mindkét-3.. oldalt kiosztva) egyedi szellemes, és azonnal tud reagálni rögtönözni. Sokszor leesel a székről a röhögéstől. Talán azért képes erre, mert KOMOLY tudása van sok mindenről, művelt, klasszikus,és mai értelemben is. (szlengek, zene, informatika stb.). Egy világra nyitott széleslátókörű ember, aki még ráadásként szellemes, és egy exhibicionista pojáca. A többiek, csak többnyire az utóbbival rendelkeznek. Tényleg dumagépek, azaz, csak beszélnek, de nem mondanak semmit, mert a világból,leginkább csak a kasszát,ahol ezért a celebkedésért fizetnek nekik, látják. Ez kevés!
Egyre többen tülekednek a pályán,mert látják, ebben pénz, és csajok vannak, és úgy gondolják, hogy ami egy osztálybulin kevés volt,az itt elég lesz. Szomorú, de igazuk van. Sajnos ennyi is elég.És még, a sok feltörekvő új kisdumálókkal, még az eredeti szint is....
Bocsánat, mindenkitől, én így látom, és a kivételnek, aki erősíti a szabályt, gratulálok.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.04.26. 15:38:18

Jah, a stand up tényleg szar műfaj. Elmegyek péntek este akármelyik kocsmába és szarrá röhögöm magam akárkin, olyan szövegek mennek az éjszakában. Stand uponzni szörnyűbb dolog mint prostituáltnak lenni. A prostiknál legalább tudják a kuncsaftok, hogy miért vannak ott. A stand uposoknál sose fognak rájönni.

Mse 2012.04.26. 15:59:09

Hát kétszer is meghallgattam az összes kritikádat és abban teljesen igazad van, hogy miért nincsenek ilyen emberek a médiában? Miért gáz, ha valaki őszintén megmondja, hogy ami szar, az szar? Az előző CsISz-ből egy részt sem láttam, mert marhára hidegen hagy, amikor Lady Gaga számokat szarul éneklő 16-éves tiniket ajnároznak, akik semmit nem tudnak a valódi életről, a művészetről meg pláne... Megasztár, X-faktor dettó. Persze amikor meg feltűnik valaki, aki érdekes és izgalmas, azt rögtön ejtik, mert nem eléggé mainstream /az ukrán lány például elképesztő volt, vagy a festő a performansszal.../. Ezeknem a műsoroknak formálni kellene a közízlést, nem kiszolgálni azt.

Esetleg kérlek fejtsd ki, hogy hogy a fenébe kerülhetett az élő adásba a két paraszttragikus duó? Annyira cukorszirupos és hiteltelen mindkettő! Engem nem érdekel, hogy ki milyen szegény sorsú, attól még ez kulturális szennyezés...

DurvaPisti 2012.04.26. 16:09:38

nem bánom, ha a sztendápos csak vicceket mesél. De azt azért már elvárnám, hogy lehessen nevetni a viccein.
Ebben a fickóban az volt a szörnyű, hogy volt egy riport vele és ott figyelt a nagyi. Aztán meg elmesélte, hogy milyen a nagyi pucéron. Ez szerintem szimplán beteg.

majdazténtudom 2012.04.26. 16:39:26

@Tomi from Space: Neked nem tetszik, esetleg még nem láttál/hallottál igazit, jót.
Amúgy meg felesleges "Jah" kezdettel indítani egy olyan mondatot, amiben igazából semmire nem helyeselsz ami korábban elhangzott.

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.04.26. 16:41:03

@majdazténtudom: Látom nem olvastad el megfelelően a kommentemet. Kár érte.

majdazténtudom 2012.04.26. 16:43:10

@Tomi from Space: Hogy érted? Nyilván elolvastam, bár a megfelelően nemtom, mit jelent ebben a szövegkörnyezetben.
Ezt írtad: "Jah, a stand up tényleg szar műfaj." Ez egy mondat. Előtted senki nem mondott olyat, hogy a standup szar műfaj. Mit nem értelmeztem szerinted rendesen?

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2012.04.26. 16:44:30

@majdazténtudom: A megfelelően azt jelenti, hogy megértetted, felfogtad.

majdazténtudom 2012.04.26. 16:46:47

@Tomi from Space: Ha a lényegi kérdésre nem válaszolsz, úgy nem lehet normálisan beszélgetni.

f10 2012.04.26. 16:58:01

Az jutott eszembe, bár egy kicsit off, hogy az alapján ahogy a poster körülírta, szerintem a Family Guy, American Dad rajzfilmes vonal is a stand up-ból táplálkozik...vagy nem?

SarahConnor 2012.04.26. 17:28:27

Én is teljes mértékben egyetértettem az első műsor kiesőivel. A táncos produkcióknak ezt a vonulatát 10 másodperc után unom, ráadásul (nyilván nem önhibájukból) ugyanazt adták elő, mint előző alkalommal - a poénok, csattanók, sőt a mozdulatok tárháza is véges. Mégis meddig akartunk ugyanazzal a műsorral találkozni?

Kővári szegény néhol olyan kínos volt, hogy nem tudtam hallgatni/nézni. Meredek és ízléstelen poénok is besikerültek egy-két jobb közé.
Ami pedig a különvéleményem, hogy szegényből nagy stand-upos nem lesz belőle (a szó igazi, vagy félreértett értelmében sem). Nem gag-man ugyanis, és nem tudja magát színpadon kívül előadni. Egy szórakoztatásra felesküdött ember mindenhol megerőltetés nélkül képes szórakoztatni, ha nem is poénkodni, akkor érdekes módon előadni magát. Ez Kővárinak nem ment, meg lehet nézni a színpadon kívüli megnyilvánulásait: jellegtelenebb volt, mint egy turkálós mackónadrág. Már mikor a fellépése után lejött Nóriékhoz a színpadról, akkor is sütött róla a lazaság teljes hiánya - a humorműfajok alapvető kelléke.

Robi, nagyon örültem, hogy felhoztad Kőhalmi Zolit, nagy kedvencem :)

SarahConnor 2012.04.26. 17:29:37

Mínusz egy "belőle" - bocsánat, ezért nem szabad kommentet írni telefonálás közben :)

dex.ion 2012.04.26. 17:36:40

@VRbagoly: na végre! végre vki, akinek eszébe jutott a standupról RP. isten nyugosztalja, ő megadta a módját, és ha vkit lehet tanárnak tekinteni ebben a műfajban, akkor ő az.

az egyik kommenter fentebb hiányolta pl a rasszista vicceket, mer h amerikában ezt mennyire bevállalják.
na, hát lehet vele próbálkozni mo-n. kezdj csak el egy standup fellépőként cigányozni. először csak a műsorod nem fog lemenni a tévében, később már személyes fellépésed se lesz.

dex.ion 2012.04.26. 17:41:57

fene egye meg, annyira felhúztam magam ez a fenti szaron, amit standupnak hív az előadó, h rákerestem az egyik legjobb pryor felvételre. erős amcsi angoltudás kell hozzá, meg egy óra szabadidő:

www.youtube.com/watch?v=-FipkwtYLTk

avionics 2012.04.26. 17:57:06

Robi! Laár Andrást ne hagyjuk ki a klasszikusok felsorolásából! Ez a "letaglózó" klasszikusa legyen itt a példa hogy kell ezt csinálni. :-)www.youtube.com/watch?v=uqh_kWyj_iM
Egyébként Kővári tényleg nagy csalódás volt.

Shopping 2012.04.26. 19:06:09

Hál Istennek nem lattam.

De , Ki a pocsom nézte a csillag születik-et, amikor abban az időben ment

az EL CLASSICO!!!!!!!!!!!

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2012.04.26. 19:08:54

Miért nem lep meg, hogy a kappanhájas Hagyó Miklós-imitátornak nem jön be a táncika... De legalább a latinkodás heteroszexuális kritikáját fogalmazta volna meg! Így csak szimplán irigykedésnek hat a lepontozás.

redriot77 2012.04.26. 19:13:13

@kerecsen2010: nem is tudom miért, de valamiért én is úgy gondolom hogy a "mű" részegen íródott. :)))

gastro, missing in action 2012.04.26. 20:04:10

Eddy Murphy Showt is érdemes megnézni, ha igazi stand upot akarunk látni...

Moan 2012.04.26. 20:54:15

A latin bandának már az elején ki kellett volna esnie. Nem azért mert rosszak, hanem azért ami a fentiekben is írva vagyon. Ha az ember néha egyszerűen csak átkapcsol más csatornákra is, mint az RTL, vagy esetleg az M1 :) , akkor láthat évente legalább egy táncversenyt, ahol ilyen csapatok lépnek fel. Konkrétan pont ilyen stílusban. Szóval ennyi erővel egy vívó csapat :) is jelentkezhetett volna ebbe a műsorba.
A stand-upos srác meg az elején ígéretesnek tűnt...de aztán gondolom az első fellépésében benne volt minden tudománya és az élő műsorra már nem maradt semmi. Egyébként sajnos tömegek imádjak az alpári vicceket.
Itt jegyezném meg, hogy azért a "java" szerintem el sem megy ilyen műsorokba, csak esetleg akkor, ha reklámot akar. Elég jól látszik, hogy ha van is egy friss és üde tehetség, abból egy éven belül hihetetlen kommersz biorobotot csinál a gépezet.

Én pl. nyomon követem a talentometer nevű tehetségkutatót. Kicsit más jellegű (zenekarok, zenei előadók csak) de engem sokkal jobban érdekel ez a világ. Tévében persze nincs róluk semmi infó. Ne is legyen, mert jobban szeretek nagyon tehetséges zenészt pici koncerten hallgatni, mint stadionban. :)

grammatika36 2012.04.26. 20:56:09

@Fenimore: Ez a turkálós mackónadrág nagyon jó! Elég kínos volt szegény Kővári gyerek! A táncosok pedig nem tudom hányszor akartak még "meglepni" az átöltözős bravúrjukkal? Egyszer még érdekes lehet, de minden alkalommal...Jó, hogy kiestek, csak azt nem értem, egyáltalán miért kellett őket berakni a 12-be?

2012.04.26. 21:23:51

Egyetértek. A táncos revüműsor falusi művházba és gazdabálba való, a magyar stand-up meg kimerül abban, hogy:- Amikor a múltkor fellépésen voltam...
Kurvára nem vicces. De a legdurvább a trabantos csávó, akinél én egyetlen sörrel feltankolva százszor viccesebb vagyok.

kunzoo 2012.04.26. 22:35:40

Hadházy László (asszem) egyszer egy konkrét filmjelenetet lopott a "ne sírjatok fiúk" című lengyel filmből. Az a jelenet, hogy befüveznek, vontatnak egy rendőrautót, és azt hiszik követik őket. Egyébként fergeteges az a polák film.

Intizar 2012.04.26. 22:45:15

Ez mindennél szégyenletesebb. Egyetlen szép momentum volt a történetben: azok a pócsi Szűzmária arcok, amiket szegény jó Puzsér úr vágott közben. Ő képviselte a komédiai géniuszt, parasztul szólva a humort, mely a szegény versenyzőből teljesen hiányzott.
A lopás egyébként még nem akkora bűn... csak tessék megemlíteni a lábjegyzetben (ugye). Én igen csípem Hadházi és Bödőcs urakat is, nem tehetek róla. Muszáj rajtuk röhögni (nem úgy, mint ezen a véglényen).

Intizar 2012.04.26. 22:49:33

Csak hát fölhorgad a kínzó kérdés (legalábbis azokban, akik hozzám hasonlóan nem követik szorosan nyomon a televíziós eseményeket): ez ugye már nem az a mulatságos első kör, ahol még annyi röhögnivaló idióta van? Ez már egy további kör, tehát ez a... khm... jelenség már továbbjutott, nem? Esetleg már több szűrőn is átszűrődött? Ez a gondolat annyira irtózatos, hogy meg sem próbálom tovább gondolni.

dobcsek 2012.04.26. 22:57:55

a magyar stand-up műveliői igenis borzasztóak, és tényleg nem stand-up az, amit csinálnak. aki mást mond, nem látta még Eddie Izzardot, pl, vagy nem nézett még QI-t.

gabcigirl 2012.04.26. 23:17:29

Kőhalmi, Hadházy, Bödőcs tényleg jó-néha Aranyosi is , de volt szerencsém egyszer élőben beszélni vele, nagy kekec.

Kiss Ádám(ka) tipikus tinik kedvence-ő sem lenne rossz, ha nem B+-olna minden 2. szóban kontrollálatlanul.

Többi felejtős...

mrscottpilgrim · http://twitter.com/mrscottpilgrim 2012.04.27. 02:11:50

Louis CK jó példa arra, hogy nem nehéz összhangba hozni az intelligens humort a prosztósággal. Íme, egyszerre végtelenül alpári, és mégis érdekes, elgondolkodtató dolgokat fogalmaz meg. www.youtube.com/watch?v=vzwXqkGApBk

SarahConnor 2012.04.27. 07:25:51

Az alpáriság a stand-upban engem nem zavar, csak akkor, ha a b+ folyamatos bebiggyesztése a humorforrás, tehát nekem azon kéne röhögnöm. Mert azt nem lehet, de ha előadsz egy sztorit, és a kritikus pontoknál úgy magával ragad a hév, hogy bammegolsz, hát jóvan. Én is szoktam, meg azért sokan, ne legyünk álszentek. Csak az önmagában nem humoros.
Hadházi meg Kiss Ádám még ki is emelkednek viszonylag a hazai stand-up-ból, mert nekik a gondolkodásuk, előadásmódjuk természetes, nem erőltetik a poént, mint Kővári a műsorban, meg más stand-up lovagok, akiket nem kívánok megnevezni. Nekik valahol ez zsigerből jön, még ha kínosra is sikerül néhol, eladható, hihető marad. Mert ők olyanok, nem játszanak rá. A rájátszás a legnagyobb poéngyilkos, nagyobb a bammegolásánál is.
Egyéniség kell a műfajhoz, az, hogy bárhol, bármikor lásd a poén lehetőségét. A Duma Jam-be például nem véletlenül azokat teszik be, akik improvizálni is tudnak viccesen...

Kőhalmi meg nagy kedvenc, mert neki még az alpári modor meg nyelvezet sem kell, hogy befigyeljen ahhoz, hogy vicces legyen. Egész egyszerűen az ember maga olyan, hogy kész van, ki lehet tenni a színpadra. Nem gyárt sztorikat (legalábbis nem érzik egyiken sem, hogy előgyártott), egyszerűen a saját életének az eseményeit nézi olyan szemmel, hogy az előadáskész. Figura.

Tomek13 2012.04.27. 08:36:44

@dex.ion: Nem rasszista, hanem rasszos humorról beszéltem, ami gyakorlatilag rasszok és nációk sztereotípiáit figurázza ki. Ennek a mestere az indiai származású kanadai, Russell Peters. Ő olyan ízlésesen műveli ezt, hogy azok röhögnek leginkább, akiken éppen élcelődik.

A cigányság csak egy rassz, még a magyar közönségnek is sokkal több csoportról lehetne úgy humorizálni, hogy tényleg csak a legérzékenyebbek sértődnének be.

Aaszpazia 2012.04.27. 11:30:15

Amióta láttam Puzsért szívből kacagni (Na, mi újság c. műsorban) úgy, hogy a könnye is kicsordult, azóta tudom valójában nagyon érzékeny ember..

SarahConnor 2012.04.27. 12:42:23

@Tomek13: Russell Peters valóban hatalmas arc! :)

dreia 2012.04.28. 22:09:37

Egy Kőhalmi színvonalú ember nem is jelentkezne a csisz-be és tenné ki magát többek között annak a megaláztatásnak sem, hogy kiscsillagnak nevezzék, ezért a vele való összehasonlításnak nincs értelme.

superunknown 2012.04.29. 02:46:12

azért vannak itt komoly ellentmondások. a rapper kölök tovább, mert ő autonóm, de az indierock srácok csak szájhúzást kapnak a saját dalukra. ezek után előállnak egy feldolgozással és az meg fasza. na most akkor hogy?

az emberi sorsok nem érdekelnek, csak a mutatott teljesítmény, de negyelát kizárólag úgy kommentálod, hogy félted a tinisztárságtól. akkor ez most mi? mégis az emberi sorsokat értékeled? azt hittem ez múltkor a választott dalának szólt, erre most hoz valamit, ami szól is valamiről és ugyanazt a kommentárt kapja?

a többi zsűritag teljesítménye persze ehhez képest is értékelhetetlen, de aki a kompromittálhatatlan és következetes véleményalkotás fényes lángoszlopának akarja magát beállítani, az ennyire látványos hibákat ne kövessen már el.

lobster thermidor 2012.04.29. 10:06:33

Teljességgel felesleges vitát folytatni a fellépőkről!
Ez az egész műsor, egy mindenki igényét kielégíteni vágyó esztrádprodukció. Nem okozna nagy meglepetést, ha a közeli napokban az "A felvonulók kérték!" címen futna.
Régen Hofi, Koós, Sárdi János és Delhusa szerepelt azokban adásokban, ma 2012-t írunk, ezért most a régi előadók mai igényekre felturbózott kópiáit láthatjuk.
A zsűrinek nevezett színjátékot pedig a legnagyobb nyugalommal elfelejthetjük.

Sance · http://freakcinema.blog.hu/ 2012.05.01. 02:10:05

Kővári alpáriságával még alapvetően nem lenne gond, sok külföldi, "igazi" stand up-os is előszeretettel használja meghökkentés gyanánt. A baj ott kezdődik, hogy egy jó stand up-os valóban teremt egy olyan hangulatot, amiben az ember nem csak befogadni képes ezt, de röhögni is tud rajta, ennél a srácnál meg csak fintorogtam és sajnáltam szegény nagyit, arról nem is beszélve, hogy a "nevessünk a csúnya öregasszonyon" geg ósdi, ízléstelen, túlhasznált, Rob Schneider legrosszabb filmjeire emlékeztető. Gáz volt, na.

A Latin Carneval-ról meg csak annyit, hogy én azt sem értem, miért kerültek be az élő adásba, amikor teljesen fantáziátlanok, blőd klisékben tobzódnak. Persze ez nem az ő hibájuk, ha az álszent képmutatást és a "de szépen néznek ki együtt" feeling-et kikapcsolja az ember, akkor lehull a lepel, és kiderül, hogy maga a műfaj sekélyes és szörnyen tartalmatlan.

Jaqen 2012.05.05. 20:48:02

Nem sajnálom azt a máté gyereket, szar volt, de fábry mióta igényes stand upos? Kiáll, és mondja az előre mások által megírt vicceket, figyelve arra, hogy nehogy rosszat mondjon a zsideszről. A magyar média mélypontja azaz ember.

SarahConnor 2012.05.06. 11:53:42

@Jaqen: szívemből szólsz. Mióta poén az, hogy politikusok képét köpködjük? Mindegy, hogy melyikét! A viccei többsége meg max a négyes számú italkimérőben menne el az árokparton.
süti beállítások módosítása